Зіваки
Мета: розвиток уваги, довільності поведінки.
Порушення: гіперактивність, ЗПР.
Вік: 3-4роки.
Кількість: 10 і більше осіб
Опис гри: діти стають в коло, і йдуть в певну сторону. По сигналу, вони розвертаються , хлопають в долоні 3рази і йдуть у іншу сторону.
Клубочок
Мета: розвиток комунікативних навиків.
Порушення: тривожність, аутичність, ЗПР
Вік: від 4років.
Кількість:група.
Опис гри: діти сідають в напівколо. Дорослий стає в центрі, і ,намотавши на палець нитку, кидає дитині клубочок і запитує про що-небудь. Дитина ловить клубочок, намотує на свій пальчик, відповідає на питання і задає своє, передаючи клубочок наступному гравцю.
Ау !
Мета: розвиток інтересу до ровесників, слухового сприймання.
Порушення: тривожність, ЗПР
Вік: 3-4роки.
Кількість: 5-6 осіб.
Опис гри: одна дитина стоїть спиною до всіх інших. Вона «загубилась». Хтось з дітей гукає їй: «Ау!» . Дитина має відгадати, хто її гукає.
Пальці – звірі добрі, пальці – звірі злі
Мета: розвиток емоційної сфери, комунікативних навиків..
Порушення: агресивність, гіперактивність, аутичність.
Вік: 3-4роки.
Кількість: будь-яка
Опис гри: діти уявляє, що їх пальчики – добрі кішечки, злі мишки, добрі вовчики, злі зайчата і т.д.
Змійка
Мета: розвиток координації рухів, уміння діяти разом.
Порушення: тривожність, агресивність
Вік: 3-5роки.
Кількість: 10 і більше осіб.
Опис гри: обирають «голову» змійки, тримаються один за одним. «Голова» біжить по певній траєкторії, роблячи різкі повороти і закручуючи «змійку». Виграють ті, хто найдовше протримається у «змійці».
Квіти
Мета: розвиток впевненості в собі, стимулювання прагненя до лідерства, розвиток спостережливості.
Порушення: аутичність, тривожність, агресивність.
Вік: 3-5роки.
Кількість: група
Опис гри: одна дитина грає на музичному інструменті, інші слухають. Одночасно дорослий , заховавшись за високим предметом мебелі, починає піднімати квітку. Коли музика стихає, квітка перестає рости, при швидкому ритмі вона починає рости швидше.
Динозаврики
Мета: зняття негативних переживань, зняття тілесних зажимів
Порушення: аутичність, тривожність, агресивність
Вік: 3-5роки.
Кількість:6-7.
Опис гри: діти , уявляючи себе «динозавриками», роблять страшні вирази обличчя, високо стрибаючи, бігають по залу і голосно кричать.
Поварята
Мета: розвиток комунікативних навиків, почуття приналежності до групи.
Порушення: тривожність, аутичність, агресивність, ЗПР.
Вік: від 4років.
Кількість: група.
Опис гри: діти встають в коло – це «тарілка». Потім домовляються, що вони будуть готувати . Кожний придумує, ким він буде. Ведучий оголошує назву інгредієнтів. Названий встрибує в коло, наступний компонент бере за руку першого.
Маленький привид
Мета: від реагування гніву
Порушення: тривожність, аутичність, агресивність
Вік: різний вік
Кількість: група.
Опис гри: « Діти зараз ми з вами будемо грати в маленьких добрих привидів. По моєму хлопку ви будете робити рухи привидів і страшенним голосом кричати «У-у!».якщо буду хлопати тихо, ви будете гудіти тихо; якщо буду плескати голосно – ви будете лякати один одного голосними звуками.
Апельсин
Мета: навчання дитини керувати своїм гнівом , зниження особистісної тривожності.
Порушення: тривожність, агресивність.
Вік: від 4-8років.
Кількість:група.
Опис гри: діти лежать на спині. Ведучий просить їх уявити, що в правій руці апельсин. «Зажміть його в кулак і вижимайте всі соки (8-10с).
«Розіжміть кулачок, відкотіть апельсин. Ручка тепла, м`яка, відпочиває..»