Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora

ВПРАВА "ВЧИМОСЯ БАЧИТИ ПОЗИТИВНІ НАМІРИ ДИТИНИ"

 

Бачити добрі наміри за сердитими словами або неприємною поведінкою буває досить складно. Ми зазвичай надто тісно взаємодіємо з дітьми, і тому перебуваємо так близько до якої-небудь ситуації, що ми не можемо побачити її чітко: перш ніж вдасться зрозуміти, що до чого, ми вже опиняємося по коліно в багнюці. Нажаль ми не помічаємо, що дуже часто за вчинками дітей стоять абсолютно добрі наміри. Ми чомусь схильні вважати, що дитина робить нам “на зло”… Хоча це не так. Пропонуємо потренуватися у вмінні розгледіти ці добрі наміри за вчинками дитини.

Для того щоб потренуватися в умінні виявляти позитивні наміри і бачити добре налаштування дитини, ознайомтеся зі списком проблем, з якими батькам доводиться стикатися найчастіше. Прочитайте їх, а потім напишіть можливі відповіді, які б відображали ті позитивні наміри, які вам вдалося роздивитися за словами.

Зразок:
“Я ненавиджу тебе, коли ти постійно вказуєш мені, що робити!”
Позитивний намір: Ти хочеш сам/сама розпоряджатися собою.

Завдання для вправи:
Мені не важливо, небезпечно чи ні. Я хочу піти!
Позитивний намір:

Я зламав замок на твоєму ящику з інструментами, коли хотів взяти інструменти, щоб полагодити велосипед.
Позитивний намір:

Я ніколи не буду прибирати у себе в кімнаті!
Позитивний намір:

Я нікчемний і дурень!
Позитивний намір:

Ти мене тільки лаєш.
Позитивний намір:

Ти ніколи мене не слухаєш.
Позитивний намір:

Уміння чути позитивне налаштування дитини, як і будь-які інші навички, вимагає практики і терпіння. Щоб стало зрозуміліше, давайте подивимося на відповіді батьків, в яких простежується тенденція ще більше погіршити ситуацію.

Я ненавиджу тебе, коли ти постійно вказуєш мені, що робити!
Ніколи не розмовляй зі мною таким тоном, краще прикуси собі  язик.

Мені не важливо, небезпечно чи ні. Я хочу піти!
Ну вже тепер точно ти нікуди не підеш! Відправляйся до себе в кімнату.

Я зламав замок на твоєму ящику, коли хотів узяти інструменти, щоб полагодити велосипед.
Ти що? СКІЛЬКИ разів я тобі говорив: Не торкайся до моїх речей! Ти покараний на два тижні.

Я ніколи не буду прибирати у себе в кімнаті!
Ні, ти будеш це робити. Ти підеш туди зараз же і не вийдеш звідти, поки все не прибереш.

Я нікчемний і дурень!
Ніколи не говори подібних речей про себе самого!

Ти мене тільки лаєш.
Ну подивися, що ти влаштував.

Ти ніколи мене не слухаєш.
Якщо ти будеш розмовляти по-іншому, можливо, я і послухаю тебе.

Нижче дані варіанти відповідей, які діють більш ефективно, бо сприяють спілкуванню та взаєморозумінню між батьками і дитиною.

Я ненавиджу тебе, коли ти постійно вказуєш мені, що робити!
Ти хочеш брати участь у прийнятті рішення.
Або: Ти хочеш, щоб я визнала твоє право самому вирішувати багато речей.

Мені не важливо, небезпечно чи ні. Я хочу піти!
Це дійсно має таке велике значення для тебе.

Я зламав замок на твоєму ящику, коли хотів узяти інструменти, щоб полагодити велосипед.
Ти справжній молодець, що наважився сказати мені правду.

Я ніколи не буду прибирати у себе в кімнаті!
Ти хочеш сам вирішувати, що треба робити.

Я нікчемність і дурень!
Ти хотів би іншим разом вчинити інакше.

Ти мене весь час лаєш.
Я занадто тисну на тебе.

Ти ніколи мене не слухаєш.
Ти цінуєш мою увагу.

Далі пропонуємо вам заповнити пропуски нижче типовими висловлюваннями своєї дитини і своїми звичними відповідями. А потім впишіть для себе нові відповіді, в яких відображається той позитивний намір, котрий прозвучав у словах дитини.

Мій/моя син/дочка каже:_______________________________________________________
Я зазвичай відповідаю:________________________________________________________
Нова моя відповідь: __________________________________________________________

Мій/моя син/дочка каже:_______________________________________________________
Я зазвичай відповідаю:________________________________________________________
Нова моя відповідь: __________________________________________________________

Мій/моя син/дочка каже:_______________________________________________________
Я зазвичай відповідаю:________________________________________________________
Нова моя відповідь: ___________________________________________________