Інтелектуальна готовність:
- планомірність сприймання (спостережливість);
розвинена уява;
- уміння орієнтуватись у просторі та часі;
розвинене наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їхню подібність і відмінність);
- розвинена дрібна моторика (володіння олівцем, ручкою, ножицями, навички малювання);
- добра пам'ять;
- уміння виконувати словесні інструкції;
Мотиваційна готовність:
- вираженість пізнавальних інтересів;
- намагання засвоїти роль школяра (бажання ходити до школи), прийняття системи вимог, які ставлять школа та вчитель.
Емоційно-вольова готовність:
- уміння керувати своєю поведінкою;
- збереження працездатності протягом одного уроку і протягом навчального дня;
- емоційна стійкість ( регуляція емоцій);
- довільна регуляція уваги;
- уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови );
- уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.
Комунікативна готовність:
- бажання спілкуватися з дорослими і дітьми;
- здатність до особистісного контакту з дорослими (на противагу ситуативному), однолітками;
- уміння встановлювати контакти з учителем;
- уміння виконувати роботу разом;
- збереження відчуття дистанції.