Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora

style="font-size:48px;">СКАРБНИЧКА ДОСЯГНЕНЬ

style="font-size:16px">Дану гру можна використовувати спочатку для підняття самооцінки дитини в цілому, а потім для підвищення віри в свої сили в будь-якій конкретній справі.

Це дуже гарна гра, яка повинна перерости в звичку бачити і цінувати свої маленькі перемоги кожен день. Ви дійсно зможете досягти такої, здавалося б, глобальної мети, якщо будете систематично використовувати цей ігровий прийом. Надалі можна буде замінити його усним обговоренням своїх щоденних досягнень.

Отже, візьміть будь-яку картонну коробку або банку і разом з дитиною оформіть її так, як їй хотілося б, щоб виглядала скарбничка її головних цінностей – маленьких і великих власних успіхів у житті. Можливо, на поверхні цієї скарбнички з’являться малюнки, що відображають предмети, які якось пов’язані з поняттям “успіх”, або це будуть просто симпатичні візерунки. Залиште вибір за дитиною.

Окремо приготуйте невеликі листочки паперу.

А тепер введіть правило: коли дитина повертається додому, вона обов’язково повинна згадати і написати на листочку про успіх, якого вона досягла за день. Наприклад, “Добре прочитала вірш біля дошки”, “Намалювала відмінний малюнок на тему” Осінь “,” Зробила подарунок бабусі, який їй дуже сподобався”,” Змогла написати контрольну з математики на “п’ять” та багато інших”. Ці записи кладуться в скарбничку досягнень.

Важливо, щоб навіть у найбільш несприятливий день дитина змогла знайти щось, що їй вдалося. Така скарбничка з часом сама по собі наповнює дітей гордістю і більшою впевненістю в свої сили, особливо якщо батьки та інші члени сім’ї ставляться до її маленьких перемог з повагою.

До цієї скарбничці можна звертатися, коли дитині здається, що вона зустрілась з непереборними для неї труднощами, або в періоди, коли вона критикує сама себе. У такі періоди корисно згадати, що у вашої дитини є досвід подолання труднощів і досягнення успіху. Це допоможе їй налаштуватися на позитивний лад.

Мої якості. 

Нам знадобляться два аркуші. Ділимо їх вертикально навпіл. У першій половині першого аркуша пишемо список своїх особистих якостей чи властивостей характеру, які вам не подобаються і від яких ви хотіли б позбутися. У першій половині другого листа, відповідно, список своїх сильних сторін і якостей, які ви, навпаки, хотіли б придбати.

Написали? Дуже добре. А тепер завдання підступне: навпроти кожної шкідливої якості придумайте і опишіть ситуацію, де ця якість могла б бути корисна.

А по відношенню до кожного якості другого списку придумайте ситуацію (або згадайте реальну), де це якість була б шкідлива. Спробуйте, дуже цікава вправу.

Отже, для чого ми це робили ці вправи?

Всі дорослі люди розуміють, що все в світі відносно. Правильна самооцінка – це не просто підвищена самооцінка, це, швидше, адекватна самооцінка. Проробивши вправу, ми зрозуміли, що якості, якими ми жадаємо володіти, можуть зіграти з нами злий жарт, а якості, якими ми вже володіємо, можуть нам допомогти. Що краще бути природним, ніж надягати на себе маску непритаманних тобі якостей – людей дуже складно обдурити.

Вправа "КАЗКОВІ ГЕРОЇ"

При виконанні цієї вправи є умова: цю вправу треба виконати швидко, за один раз і не підглядаючи в кінець. Якщо в даний момент 10-20 хвилин на це немає – краще відкладіть це до наступного разу.

Отже, потрібен чистий аркуш паперу і ручка. Розділіть аркуш по вертикалі на три великих розділи.

У першому з них потрібно написати в стовпчик 10 (не менше) імен реальних історичних особистостей, вигаданих персонажів книг, фільмів, мультфільмів – не суть важливо, реальні вони чи ні. Важливо інше – вони повинні вам подобатися (діапазон: від подобається до “я захоплююся”).

Написали? Чудово, йдемо далі.

У другому напишіть у стовпчик (навпроти кожного імені) 2-3 якості, які вас в цьому персонажі особливо приваблюють, захоплюють …

Третій розділ особливий. Підрахуйте повторювані якості з першого стовпчика і напишіть їх у порядку убування. Наприклад, якщо слово “мужність” повторювалося три рази, слово “харизма” – п’ять разів, а “терпіння” – тільки один раз, то й записати потрібно в стовпчик: харизма, мужність, терпіння.

А тепер свіжим поглядом перечитайте те, що ви написали. Що бачимо? По суті – це ви і є. Тому що подібне тягнеться до подібного – ви ніколи не вибрали б якості, які не звучали б в унісон з вашою душею. Може ви здивуєтеся тому, що побачите, може ні, але це тепер ваше дзеркало. Всякий раз, коли ви сумніваєтеся в собі – подивіться в це дзеркало.

Гра-сонечко

Це відмінна гра, яка дозволяє отримати від інших "психологічні погладжування", які так необхідні кожній людині для того, щоб відчувати себе коханою, потрібною, успішним. Тому проводити її потрібно в атмосфері доброзичливості, в оточенні важливих для дитини людей. Ідеально підходящий випадок для цього - день народження дитини. Можна організувати цю гру, коли маленькі і великі гості наїлися і готові до спілкування і розваг.

Переключіть увагу на дитину словами: "Подивіться, що ж наш іменинник зовсім замерз. Давайте пограємо в гру "Сонечко" і зігріємо його всі разом!" Посадіть всіх гостей в коло (якщо не вистачає стільців, можна встати або сісти на підлогу). У центрі поставте вашої дитини. Кожному гостю роздайте по одній кольорового олівця. Поясніть, що це промінчик сонця. Його можна подарувати озябшему з добрими словами, сказавши про те, що гостю подобається в іменинника, за що можна поважати. Покажіть приклад самі, сказавши одне речення-комплімент своїй дитині і віддавши йому промінчик. Той, кого зігрівають, повинен не забути сказати "спасибі", можна додати "дуже приємно", якщо йому щось особливо радісно буде чути. Далі усі гості по колу говорять щось хороше і віддають дитині свій олівець. Під час цього дитина повертається обличчям до співрозмовника.

Примітка. У присутніх на святі маленьких гостей теж може виникнути бажання побути "отогреваемым", опинитися в центрі уваги. Ви можете надати їм цю можливість, повторивши гру, а можете залишити її для таких особливих випадків, пообіцявши їм, що їх чекає ще багато цікавих ігор (не забудьте, що обіцянки, дані дітям, потрібно відразу ж почати виконувати).

Закінчи пропозицію - гра

 

Скільки б оточуючі розповідають дитині про те, який він чудовий, найважливішим є момент, коли дитина прийме їх думку і погодиться з тим, що він дійсно має ряд достоїнств і заслуговує поваги. Так що дана гра - хороший спосіб перевірити, що ж прийняв для себе ваша дитина і як це відбилося на його самоотношении.

Візьміть м'яч. Поясніть дитині правила гри: ви будете кидати йому м'яч і починати речення, а він повинен кинути його назад, назвавши закінчення, яке прийшло йому на думку. Всі пропозиції будуть стосуватися дитини. Одні і ті ж "початку" можуть прилітати до дитині кілька разів, але придумані ним "закінчення" повинні розрізнятися. А тепер кидайте дитині м'яч зі словами: "Я вмію...", "Я можу...", "Я хочу навчитися...".

Примітка. Кожне початок пропозиції повторюйте кілька разів, щоб дитина усвідомив, як багато він все вміє, над чим зазвичай не замислювався, адже колись він цього навчився.

Жменька

Цю вправу слід виконувати індивідуально. Ди­тина має назвати шість своїх позитивних якос­тей, загинаючи пальчик на кожну з них. Дитині до­шкільного віку буде складно виконати цю вправу самостійно. Тож дорослий має допомогти їй згадуючи ситуації, у яких дитина проявила себе якнай­краще.

За що мене любить мама?

Ліпше проводити вправу з підгрупою дітей. Дошкільники спочатку перераховують, за що їх люблять їхні матусі (граюся з моєю молодшою се­строю, слухаюсь батьків, вчасно лягаю спати тощо). А відтак дорослий допомагає їм підійти до висновку, що мами люблять своїх малюків просто за те, що вони є.

Опиши себе

Діти разом з педагогом сідають кружка, а від­так по черзі мають закінчити такі фрази практичного психолога:

• Найбільше мені подобається в собі..

• Я б хотів(-ла)...

• Моя улюблена гра...

• Я думаю, що моє ім'я означає—

• Я почуваюся щасливим(-ою), коли...

• Мені сумно, коли...

• Я хочу стати ще...

• Я сподіваюся, що коли-небудь

Дитину слухають доти, доки вона не закінчить, перебивати заборонено. Діти можуть «пропустити» свою чергу, якщо захочуть. Утім усі сидять на своїх місцях до кінця гри.

Радіо

Діти сідають кружка. Педагог або дитина-ведуча описують одного з дітей групи, наприклад:

• Цей хлопчик любить грати у футбол.

• Його улюблена страва — яєчня.

• Улюблений колір — зелений.

• Йому подобається спортивний одяг.

• Його найкращі друзі - ...

Діти за описом відгадують, про кого йдеться.

Хто це?

Діти закінчують фрази вихователя, називаючи ім'я дитини, про яку йдеться:

• Ніколи не спізнюється...

• Ніколи не галасує... »

• Найвеселіший...

• Найсерйозніший...

• Найдобріший...

• Найвідповідальніший...

• Найпрацьовитіший...

Клубочок мого життя

Кожна дитина розмотує клубок ниток, що сим­волізує «життя». Відтак діти прикріплюють до нит­ки свої малюнки й оповідання, у яких відображені якісь дуже важливі події з їхнього життя. Розмісти­ти все це можна в хронологічному порядку, а ще «протягнути» нитку в майбутнє.