Заняття №2 "Гнів"
1. Вправа «Посмішка»
2. Вправа «Прогноз настрою»
Ведучий читає вірш і супроводжує текст виразними рухами, діти повторюють рухи:
Йшов Півник через ліс навпростець,
Він грозив кулаком і все стукав каблуком.
Був півень не в гуморі — покусали комарі.
- Який настрій був у півника? Чому?
- Як ви дізналися, що він був злий чи розсерджений?
Продовження історії:
Прийшов Півник додому сердитий і злий. Захотілося йому хоч на годину тиші та спокою, щоб ніхто його не чіпав. Думав-думав як це зробити, і придумав. Намалював він свій поганий настрій у вигляді поганої погоди. Ось так (ведучий показує малюнок, на якому зображені грозові хмари та яскраві блискавки). Повісив малюнок на дверях і сказав: «Подивимося, чи здогадається хтось, що малюнок — це прогноз мого настрою?»
Пробіг зайчик на прізвисько Добряк, почув надзвичайно красиву мелодію і вирішив зайти до півника в гості. Але коли він побачив на дверях малюнок із зображенням поганої погоди, одразу зрозумів, що короля зараз не слід турбувати.
Потім він включив тиху, спокійну музику, ліг на ліжко і почав пригадувати, що гарного було в його житті. (У цей момент включається музика релаксації, далі розповідь триває на її фоні.) І тоді йому захотілося в думках змінити свій «поганий малюнок»: зникли блискавки; темні, грозові хмари ставали все світлішими і світлішими; через хмари почало все більше і більше проглядати сонечко. Аж ось нарешті залишилося тільки яскраве сонечко, яке, радуючи всіх своїм сяйвом, немов говорить: «Намалюй сонечко у своєму серці — і тобі стане добре».
Через годину він побачив на дверях у півника малюнок із яскравим сонечком і зрозумів, що тепер він буде у нього бажаним гостем.
(Мелодія звучить ще протягом трьох хвилин; дітям пропонується думати про приємне.)
- Коли півнику було краще: коли він гнівався чи коли радів?
- Яким способом півник показав, що у нього поганий настрій?
- Чому зайчик вирішив не йти до нього?
- Як зайчик дізнався про гарний настрій?
- Як можна показати іншим людям, який у вас настрій?
- Чи потрібно чекати, коли мине поганий настрій?
- Що робити, аби поганий настрій став гарним?
- Перелічіть думки, що створюють гарний настрій.
3. Вправа «Впізнай по голосу настрій дитини»
4.Вправа «Гарний настрій»
Півник дуже зрадів, що винайшов різні способи покращення настрою. Знаючи, що Ви хороші дітки, дуже хоче поділитися ними із вами. Зараз я вам їх покажу. (презентація «Покращуй собі настрій»)
Все буде добре, якщо:
- слухати спокійну музику;
- думати про добре і приємне;
- в думках замінити «погану погоду» на малюнку «яскравою та сонячною»;
- «запалити» сонечко у своєму серці;
- танцювати.
(Вивісити плакат, де перелічені позитивні думки, які створюють гарний настрій. Разом із дітьми придумати умовні позначення прийомів. Наприклад: танцювати — танцюючі чоловічки: «запалити» сонечко у своєму серці — серце із сонцем усередині тощо.)
Якщо вам хочеться, аби через поганий настрій до вас ніхто не підходив, ви можете дати нам це зрозуміти. Зробити це можна так: показати ДРУЗЯМ малюнок із «поганою погодою». Тоді всім буде зрозуміло, що на якийсь час вам потрібно дати спокій, а коли передумаєте, скажіть про це або покажіть малюнок із «гарною погодою».
А зараз хай кожен намалює свій настрій, щоб ми змогли скласти прогноз — у кого сонечко в душі, а в кого — хмари.
Промовисті не
5. Вправи для розвитку кисті руки. Наші ручки можуть показати багато що
«Летять чайки» (хвилеподібні рухи кожною рукою),
«повзе гусінь» (на поверхні столу рука виконує відповідні рухи
«граємо на піаніно» (стукають кожним пальцем із заданим ритмом; у напрямі від мізинця до великого і навпаки),
«пливе кораблик» (хвилеподібні рухи «склеєними долоньками»),
«зігріти диханням» (напружити руки, щільно стиснуті в кулак (З с), а потім різко розкрити і подути, зігріваючи долоньки).
6. Веселий танець із півником
Усі танцюють протягом 1 хв як кому хочеться під ритмічну веселу пісню «Усмішка». Потім діти починають танцювати в парах по черзі: один починає, другий стає його тінню (спостерігає, прагне вловити і повторити ритм його рухів, відгадує, про що хотів сказати партнер у своєму танці). Танцюємо в парі (1 хв).
7. Промовисті малюнки (намалювати свій гнів, образу)
Колись давно люди не знали букв і не вміли писати, а події, які їм треба було зберегти і запам’ятати, вони малювали. Такий вид запису називався піктографією, ним користувалися в стародавніх країнах: у Єгипті, Китаї, Японії. Такі малюнки назвали «промовистими». Ось і ви зараз спробуйте намалювати малюнки,-які «промовляють». Спробуйте намалювати свій гнів або образу. А щоб вам було легше це зробити, пригадайте, з ким ви сварилися востаннє? ‘Яке ви переживали почуття гніву, образи? Намалюйте зараз те, що відчували тоді. Доберіть кольори, відповідні вашому відчуттю. Ви можете дряпати, можете малювати лінії, кола, візерунки, загалом, усе, що вам хочеться. Я підходитиму до вас і питатиму, які відчуття ви хочете передати своїм малюнком. Я допоможу вам написати назву вашого відчуття.
— Що тебе сердить? Що тебе кривдить? Чи стало тобі легше після того, як передав свої негативні відчуття на папері? Висновок: «Малювання — це гарна можливість висловити свої відчуття і поліпшити настрій».
8. Домашнє завдання
Стежте за своїм настроєм протягом тижня і намагайтеся його виправити за допомогою правил, які ми з вами вивчили.
9. Ритуал прощання
Ведучий разом із дітьми вибирає ритуал прощання, яким вони завершуватимуть кожне заняття.