Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora

Заняття №2 "Гнів"Результат пошуку зображень за запитом "гнів"

1. Вправа «Посмішка»

2. Вправа «Прогноз настрою»

Ведучий читає вірш і супроводжує текст виразними рухами, діти повторюють рухи:

Йшов Півник через ліс навпро­стець,

Він грозив кулаком і все стукав каблу­ком.

Був півень не в гуморі — покусали ко­марі.

  • Який настрій був у півника? Чому?
  • Як ви дізналися, що він був злий чи розсерджений?

Продовження історії:

Прийшов Півник додому серди­тий і злий. Захотілося йому хоч на годину тиші та спокою, щоб ніхто його не чіпав. Думав-думав як це зробити, і придумав. На­малював він свій поганий настрій у вигляді поганої погоди. Ось так (ведучий показує малюнок, на якому зображені грозові хма­ри та яскраві блискавки). Повісив малюнок на дверях і сказав: «Подивимося, чи здогадається хтось, що малюнок — це про­гноз мого настрою?»

Пробіг зайчик на прізвисько Добряк, по­чув надзвичайно красиву мелодію і вирішив зайти до півника в гості. Але коли він побачив на дверях малюнок із зображенням поганої погоди, одразу зрозумів, що короля зараз не слід турбувати.

Потім він включив тиху, спокійну му­зику, ліг на ліжко і почав пригадувати, що гарного було в його житті. (У цей мо­мент включається музика релаксації, далі розповідь триває на її фоні.) І тоді йому захотілося в думках змінити свій «поганий малюнок»: зникли блискавки; темні, гро­зові хмари ставали все світлішими і світлі­шими; через хмари почало все більше і біль­ше проглядати сонечко. Аж ось нарешті залишилося тільки яскраве сонечко, яке, радуючи всіх своїм сяйвом, немов говорить: «Намалюй сонечко у своєму серці — і тобі стане добре».

Через годину він побачив на дверях у півника малюнок із яскравим со­нечком і зрозумів, що тепер він буде у нього бажаним гостем.

(Мелодія звучить ще протягом трьох хвилин; дітям пропонується думати про приємне.)

  • Коли півнику було краще: коли він гнівався чи коли радів?
  • Яким способом півник пока­зав, що у нього поганий настрій?
  • Чому зайчик вирішив не йти до нього?
  • Як зайчик дізнався про гарний на­стрій?
  • Як можна показати іншим людям, який у вас настрій?
  • Чи потрібно чекати, коли мине поганий настрій?
  • Що робити, аби поганий настрій став гарним?
  • Перелічіть думки, що створюють гар­ний настрій.

 

3. Вправа «Впізнай по голосу настрій дитини»

4.Вправа «Гарний настрій»

Півник дуже зрадів, що винайшов різні способи покращення настрою. Знаючи, що Ви хороші дітки, дуже хоче поділитися ними із вами. Зараз я вам їх покажу. (презентація «Покращуй собі настрій»)

Все буде добре, якщо:

  1. слухати спокійну музику;
  2. думати про добре і приємне;
  3. в думках замінити «погану погоду» на малюнку «яскравою та сонячною»;
  4. «запалити» сонечко у своєму серці;
  5. танцювати.

(Вивісити плакат, де перелічені пози­тивні думки, які створюють гарний на­стрій. Разом із дітьми придумати умовні позначення прийомів. Наприклад: танцю­вати — танцюючі чоловічки: «запалити» сонечко у своєму серці — серце із сонцем усе­редині тощо.)

Якщо вам хочеться, аби через поганий настрій до вас ніхто не підходив, ви можете дати нам це зрозуміти. Зробити це можна так: показати ДРУЗЯМ малюнок із «поганою погодою». Тоді всім буде зрозуміло, що на якийсь час вам потрібно дати спокій, а коли передумаєте, скажіть про це або пока­жіть малюнок із «гарною погодою».

А зараз хай кожен намалює свій настрій, щоб ми змогли скласти прогноз — у кого со­нечко в душі, а в кого — хмари.

Промовисті не

5. Вправи для розвитку кисті руки. Наші ручки можуть показати багато що

«Летять чайки» (хвилеподібні рухи кожною рукою),

«повзе гусінь» (на поверх­ні столу рука виконує відповідні рухи

«граємо на піаніно» (стукають кожним пальцем із заданим ритмом; у напрямі від мізинця до великого і навпаки),

«пливе ко­раблик» (хвилеподібні рухи «склеєними долоньками»),

«зігріти диханням» (на­пружити руки, щільно стиснуті в кулак (З с), а потім різко розкрити і подути, зігріваючи долоньки).

6. Веселий танець із півником

Усі танцюють протягом 1 хв як кому хо­четься під ритмічну веселу пісню «Усмішка». Потім діти починають танцювати в парах по черзі: один починає, другий стає його тін­ню (спостерігає, прагне вловити і повтори­ти ритм його рухів, відгадує, про що хотів сказати партнер у своєму танці). Танцюємо в парі (1 хв).

7. Промовисті малюнки (намалювати свій гнів, образу)

Колись давно люди не знали букв і не вмі­ли писати, а події, які їм треба було зберегти і запам’ятати, вони малювали. Такий вид запису називався піктографією, ним ко­ристувалися в стародавніх країнах: у Єгип­ті, Китаї, Японії. Такі малюнки назвали «промовистими». Ось і ви зараз спробуй­те намалювати малюнки,-які «промовля­ють». Спробуйте намалювати свій гнів або образу. А щоб вам було легше це зробити, пригадайте, з ким ви сварилися востаннє? ‘Яке ви переживали почуття гніву, образи? Намалюйте зараз те, що відчували тоді. До­беріть кольори, відповідні вашому відчут­тю. Ви можете дряпати, можете малювати лінії, кола, візерунки, загалом, усе, що вам хочеться. Я підходитиму до вас і питатиму, які відчуття ви хочете передати своїм ма­люнком. Я допоможу вам написати назву вашого відчуття.

— Що тебе сердить? Що тебе кривдить? Чи стало тобі легше після того, як передав свої негативні відчуття на папері? Висновок: «Малювання — це гарна можливість ви­словити свої відчуття і поліпшити настрій».

8. Домашнє завдання

Стежте за своїм настроєм протягом тижня і намагайтеся його виправити за допомогою правил, які ми з вами вивчили.

9. Ритуал прощання

Ведучий разом із дітьми вибирає риту­ал прощання, яким вони завершуватимуть кожне заняття.